Dunia baru, kini


 Assalamualaikum,


I know, dah lama  sangat. Kali terakhir; bulan satu duaributigabelas. Gaya penulisan haruslah matang, no more "sayewww suKewww awucks" style. Oh pls no no but seriously ah mana ada aku tulis seperti itu.



Diploma in Pharmacy, now progressing. Syukur alhamdulillah. Tak penting di mana kita belajar, ilmu perlu di cari bukan di nanti. 


Hari demi hari, Tuhan kasi aku jodoh pertemuan bersama teman-sahabat-kawan baru. Jumpa pelbagai jenis ragam manusia (baik, sombong, bajet, pemurah, dengki) kata ibu "zaman belajar baru banyak jenis manusia kita boleh nampak" Ibu was absolutely right!














Orang kata tak rugi pergi tempat baru, kenal dengan orang baru. They're act nice people I must say. Tuhan tu adil, Dia tak izin kita sekali dengan kawan sekolah sebab Dia nak bagi kawan yang baru kat kita. So setakat aku dah masuk year2 sem4 ni ada kawan-kawan withdraw sbb tak mampu nak bawak. Ada yang blah camtu je tak say goodbye pun. It's okay selagi korang masih di ingatan selagi tu aku kenang.


Orang kata study kat kl banyak cabaran banyak dugaan. Nak-nak lagi kolej swasta. Culture shock? Pengaruh kawan? normal lah kan. But hey kat mana-mana tempat belajar kalau awak nak main-main, without kawan pengaruh pun boleh hanyut. First thing first, iman kena kental. Second, pilih kawan yang betul-betul. K eh dah kenapa bg tazkirah ni ahaks


Last but not least, doakan aku habis diploma cecepat. Doakan pointer aku bagus. Doakan aku sambung degree in Pharmaceuticals yang aku impi-impikan. Aamiin. Selamat malam earthlings kesayangan, Assalamualaikum =D



Sumber gambar; my instagram
Follow mine--> Tyra_Rhm