It's been a long time.



Assalamualaikum dan hai.


Memandangkan option blogger sekarang dah jauh menyimpang, sekaligus membuatkan semangat mengupdate aku punah. Tapi hari ini masih gagah. Mungkin doa orang-orang yang taknak tengok blog aku bersawang lagi lantas tuhan tiupkan semangat nak update *over*


Ingin aku gunakan mesin kembali ke masa lampau, sitting in the hall for the last paper in SPM. 5 haribulan 12, 2012.




Haruslah waktu angah capture gambar ni aku boleh tersenyum lebar. I'm wearing this prefect's uniform betul-betul hari last paper. Ibu kata 'why not you take a pic for the last time you're wearing school uniform. buat kenangan' And I'm said okay bu, ahaks. So here it is. For now rindu benau nak iron baju sekolah, nak pakai baju sekolah macam dulu. How I wish it very badly!




So ini situasi yang aku sendiri benci dalam bilik aku sebelum SPM. Well bila dah habis study main campak je buku. Bila nak guna 'ibuuu, nampak tak buku orang letak kat mana?' Well it's soo me, ihikss. Indah dunia kalau ada orang gaji mintak tolong kemaskan bilik tiap-tiap hari masa tu. Tapi jangan mimpi, kau nak bilik yang lawa, kemas sendiri -.-


Makan masa tiga pat bulan jugak lah bilik aku macam ni. Sampai study pun kat ruang tamu sebab meja study dah tak rupa meja study lagi. Dalam hati masa tu cepatlah SPM habis, aku nak kemas bilik. Nak sangat SPM habis bukan sebab boleh joli sakan tapi obviously niat nak kemas bilik, buku-buku lebih menapak dalam hati. So after the last paper, terus balik rumah kemas bilik. Rasa macam yeay yeay finally dapat kemas bilik *semangat*




Masa ni baru sedar bahawasanya cikgu DB penyayang orangnya. Bagi students aneka kertas. Ini baru kertas masa form5. Belum campur form4. And I felt like pening, mana nak letak kertas-kertas ni semua? Dan sampai sekarang kertas-kertas masih tersemat dalam bilik (dalam keadaan yg tersusun lah).



Dalam masa yang sama perlu jugak kemas baju-baju sekolah. How I wish I can wear it again. Dulu tak pandai pakai tali leher bila dah jadi pengawas, aku dah pandai. Orang lain relaks pakai baju kurung, aku tahan panas pakai blazer. Ya being prefect mengajar kita menjadi sabar. Dan jadi biro pemeriksaan adalah benda yg paling aku tak sangka. Well tak pernah jalankan tugas pun *sengih kambing* But at least dapat jugak markah untuk pengawas. Syukran cikgu!


And enough about SPM, school and bla bla bla. Lepas dua tiga hari macam tu, my class buat jamuan. Lebih kurang mcm majlis perpisahan since sekolah DB takda graduation day, seniors party and so on. So celebrate je lah dengan classmates kan. Wearing shirt's class making us felt like 'ohh I love 501 damn much' haha. And bajet kitorang pun bukan mampu nak buat dekat hotel-hotel yang grand, so alhamdulillah McD taman tasik sebagai pilihan. Bersyukur je lah kan. Feelin awkward masa jamuan padahal hari tu hari last kitorang jumpa ramai-ramai. Fikir macam 'lepas ni kita jumpa lagi dalam kelas, belajar mcm biasa' Padahal tak kut. So I've try to being free my mind, my time to enjoy with classmates. So here we go..











 Enjoy enough with them..



Puan Saodah. Our class teacher dan juga cikgu Sejarah the best ever. Aku rasa dia ajar cara biasa ja tapi result sejarah kitorang selalu luar biasa. Tambah-tambah budak pandai, ahaks. Terima kasih cikgu untuk ilmu yang diberi :)


Radin. Ketua kelas terbaik. Kalau kitorang rindu Ust. Radin, kitorang tengok dia, haha.



The only boys. Macam-macam ragam.


Last but not least. Dear syira, please ingat kenangan kita masa kat kem bahasa arab. Ingat imam suara merdu. Ingat aku menangis malam tu. Haha kenangan weh.


So hari tu rasa macam masa pendek sangat. Tup tup dah nak kena berpisah dengan diorang. Thanks mira'e for handle jamuan ni. Thanks mira musyisyi for the tiramisu cake. Sedap! Thanks semua sebab jadi classmates aku untuk dua tahun. Appreciate sangat! Tak siap kerja sekolah sama-sama. Kena denda dengan cikgu norul tu kenangan. Siapkan folio addmath sama-sama. Rushing untuk pencerapan buku. Balik lambat tiap-tiap hari sebab kelas tambahan. Alah kenangan, kalau tak dikenang bukan namanya kenangan.



Ini gamble! Kelas arab terakhir dengan ustaz. Jumpa ustaz buat kali terakhir since ustaz dah bertukar ke kedah. I wonder macam mana lah budak form5 tahun ni punya arab sebab dah takda ustaz Arab power, ehem. Syukran jazilan ya ustaz untuk ilmu yang diberi. Even saya tak terror arab tapi saya masih tau basic, ahakss.



So dat's all. Sekarang dah tak menganggur tanam anggur lagi dah. Alhamdulillah..




p/s : sorry for the bad quality pic. ada yg hak persendirian. ada yang orang punya. mintak halal, hehe.