Felda Residence Hot Springs

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته



How cuti? Ahah esuk dah mula sekolah. Esuk dah mula assembly yg panjang. Esuk dah mula aku buat spot-check, yeah! Err esuk dah mula dapat result Mid-Year *gulp* Acano? Sangat berharap everything is cool. Aku terfikir d'sebabkan zaman sekolah aku tinggal setengah tahun je lagi *tear* aku akan manfaatkan segalanya tentang sekolah. Yeah DB.



Dah lama simpan hasrat. Nak update. Tapi maafkan hambo. Hambo raso tak berdayo nok update. Eh kecek kelate pulok hambo. Maaf deh... Bermula dgn bosan duduk di rumah. Ibu pun mula buat spot-check di Agoda. Oh Agoda merupakan satu agency dimana mengumpulkan segala maklumat tentang tempat percutian dalam dan luar negara. Ahah kawan ibu cadangkan pergi Sungkai. 


Booked already.



First impression in my mind, kawasan Felda? Takkan lah, dah ah penuh kelapa sawit. Mulanya tak berapa happy sebab aku inginkan percutian di sebuah bandar. Maklum saja, Taiping ini tiada apa-apa *sengih* Hari Selasa pagi ibu mula masak pelbagai makanan sbb kata ibu takut kedai jauh dari bilik hotel so kenalah prepare makanan BANYAK. While kami mula prepare baju and other things.


Dari Taiping ke Sungkai makan masa tiga ke empat jam kalau bawak slow, muehehe. Sampai dalam pukul 12.30 mula check-in hotel. Subhanallah, maha suci Allah. Apa yang aku jangka semua salah. Lawa sangat scenery kat situ. Rasa macam nak bina mahligai and forever alone kat situ. Over tauuu... Lepas check-in terus jenjalan dekat kawasan hotel. Dekat sangat dengan kolam air panas. Kawasan hotel penuh dgn kelapa sawit and feel like smooth breathe there. Ahhhh....










Weolls happy. Weolls chill. Ibu kata lain kali boleh pergi lagi. Yeah!


Lepas penat jenjalan, kitorang mula angkat barang dan angkut masuk bilik hotel. Ya allah, bilik hotelnya amat yang amat lawa. Berbaloi bayar RM220 for hotel.





 Ada dua katil and satu tilam dalam almari. Ibu kata satu katil RM100 and tilam kecil itu RM20. Hahaha pun boleh....


 Kitorang pilih bilik atas. Coz we can, ahaks~






Then kami solat. Kami mula makan bekalan yg ibu masak di rumah. Oh gosh nikmatnya makan sambal petai dalam bilik hotel, hikhiks. Aftah that salin baju dan booshh! dalam kolam. Hahaha bajet elajar renang tapi hampeh. Weolls mandi dan manda sampai penat. Nak senja baru lah masuk bilik hotel. Wuuuu, sejukkkk. Kitorang makan malam dan lepak tengok HBO. Maklum saja, kat rumah takda channel HBO ahaks~


Esuk paginya pergi cafe hotel untuk breakfast. Kata ibu makan biar sampai senak perut sebab ibu bayar sorang RM30 untuk breakfast saja. Makanya pagi itu kami jadi sangat pelahap, bhahaha.







 Air aku sampai tiga, Kau mampu?




Alhamdulillah ya allah diatas segala nikmat yang Kau berikan. Terima kasih ibu sebab belanja, hikhiks. Aftah that kitorang salin baju dan mula berendam dalam kolam semula sampai puas kau jahhh... 

Teman ibu doing 'urut kaki dgn batu' K apa aku merepek...


Dan balik bilik hotel and mula berkemas untuk balik. Muka aku burn sikit. Ah tension aku nak jaga muka saja -.-





Bye bilik 202. Bye Felda Residence Hotel. Bye Sungkai. We will be missyou :')